vissza a címlapra
exon :: üzleti internetes megoldások


 
Címlap
Szolgáltatások
Bemutatkozás
Elérhetőség
 




multimédiás szolgáltatások



Mi a multimédia?

A jövő útja a tiszta és totális kommunikáció. A kommunikáció pedig nem más, mint az információk cseréje. Az információk azonban különböző behatások következtében könnyen torzulnak. Ennek megakadályozására a legjobb módszer a minél több csatornán keresztül történő információcsere. Ezt valósítja meg a multimédia.
A multimédia egy olyan kommunikációs eszköz, amely több média integrálásával jön létre. Egyesíti magában a szöveg, a nagy felbontású állókép a CD minőségű hang a számítógépes animáció és videó bejátszás előnyeit. A fentiek együttes alkalmazása révén a befogadó több érzékszervére hatva eredményesen kommunikálhatunk.

A "Multimédiás Üzleti Megoldások" kifejezés magában foglalja azokat az új eszközöket, melyeket a multimédia megjelenése tett elérhetővé a mindennapi kommunikáció forradalmasítására. Szeretnénk bemutatni néhány, a leggyakrabban felhasznált multimédia eszközt, ízelítőt adva ebből a végtelenül rugalmasan alakítható, sokszínű világból.
A multimédiás eszközökkel megvalósított kommunikációs csomag számos formában és közvetítő közegen keresztül juthat el felhasználóhoz vagy befogadóhoz, ezáltal számos megjelenési formát ölthet. Adott feladat függvényében szabadon alakítható, a lehetőségek tárháza végtelen. Az alábbiakban néhány felhasználási példát, ötletet mutatunk be, de új kihívások mindig újabb, jobb eredményekre vezetnek, ahogy a technológia is fejlődik.



CD-ROM:
Napjaink legszélesebb körben használt adathordozója, melyet legalább a zenehallgatás révén mindenki ismerősként üdvözöl. Digitális médiaként számítógépes adatok tárolására is használható, olcsó, nagy kapacitású, strapabíró lemez. A multimédiás kiterjesztések térhódításával a számítástechnikában az előállított tartalmak a ma használatos számítógépeken külön előkészület nélkül megtekinthetőek a lemezt egyszerűen az olvasóba helyezve. A kapacitása közel 500 hajlékonylemeznek megfelelő, így nem kell a hellyel spórolni a tartalom tervezésekor (ellenben pl. egy nyomtatott katalógus – ha még 16 oldallal több – az jelentősen emeli a sokszorosítási költségeket). Például egy adott anyag igény szerinti nyelvekre lefordítva ugyanazon a lemezen helyet kaphat. Előállítása kis és nagy sorozatban, bármely darabszámnál gyors és gazdaságos. Új és hatékony megjelenési formája a CD-ROM-oknak az ún. "shape CD – forma CD", mely az adathordozó akár tetszőleges formára alakítását jelenti a 12 cm-es körméreten belül. Így ez lehet például névjegy nagyságú és formájú, vagy cégembléma-alakú, tehát alakját csak a fantázia és a célszerűség határozza meg.
Jelenleg például a direkt marketing értékesítés legfontosabb eszköze a promóciós CD-ROM, de bármely multimédiás anyag CD-ROM formájában sokszorosítva akár önálló, akár kiegészítő elemként bevált (lehet egy digitális katalógus rajta, amit az üzletkötők használnak bemutatóra, vagy egy sajtótájékoztató után az elhangzott anyagot CD-ROM-on kaphatják meg az újságírók). Néhány további példa:
   • Cégbemutató CD-ROM
   • Oktató/szórakoztató/bemutató CD-ROM
   • Digitális névjegy CD-ROM
   • Árukatalógus CD-ROM
   • Termékbemutató CD-ROM

DVD-ROM:
Külső megjelenésében egy CD-vel összetéveszthető alakú, de technológiájában az utódjaként létrejött adathordozó. Kifejlesztése és elterjedése tette lehetővé a házimozi forradalmasítását. Kapacitása egy CD-hez képest több, mint hétszeres (vagy 3500 hajlékonylemeznek megfelelő). Gazdaságosan sokszorosítható bármely darabszámban, amennyiben egy CD-ROM tárkapacitása nem lenne elegendő. A nagy felbontású mozgókép például igen nagy adatmennyiség. Egyebekben megegyezik a CD-ROM felhasználási területeivel.

Multimédiás prezentáció:
A legalapvetőbb multimédiás kommunikációs forma a prezentáció. Tulajdonképpen bármely hallgatóság előtt bármely előadó leghatékonyabb eszköze a sikerhez. A nagyszerűsége abban rejlik, hogy a hagyományos előadást támogató eszközökhöz képest (pl. diavetítők, írásvetítők, videomagnók, falitáblák, ábrák, diagramok, képek és ezek kombinációja) egy kézben egyszerűen kezelhetően az előadó rendelkezésére áll minden, eddig nem létezők is. Használatával az előadást a hallgatóság érdeklődési és szakmai igényeihez igazíthatjuk. Kiragadva néhány példát: alkalmas a cég új arculatának, legújabb termékeinek és szolgáltatásainak bemutatására, akár promóciós rendezvényeken, kiállításokon, sajtótájékoztatókon. Szakmai előadások alkalmával száraz adatokat és bonyolult magyarázó ábrákat figyelemfelkeltő és érdekes formában mutathatunk be. A multimédiás prezentáció olyan integrált eszköz, mellyel egy egyszerű, tízegynéhány háromsoros szövegből álló száraz szakmai előadást érdekfeszítővé, látványossá és emlékezetessé tehetünk – kész siker.
Néhány további példa:
   • Üzleti prezentáció
   • Termékbemutató prezentáció
   • Szakmai prezentáció
   • Közvetlen eladást támogató multimédia – digitális folder
   • Tender prezentáció
   • Multimédiás díszlet/háttérképek készítése divatbemutatókra és egyéb rendezvényekre

Kiállítási PR rendszer:
Kiállításokon és szakmai rendezvényeken a látogatók figyelmének felkeltése, a hatékony kommunikáció nem egyszerű feladat. A hagyományos hordozók (pl. katalógusok, szórólapok) korlátozott és általában nem azonnali eredményével szemben egy multimédiás alapokra épülő kiállítási PR rendszer megjelenésében is látványos eredményre vezet. Például az új termékek, szolgáltatások bemutatását a standon elhelyezett nagyméretű megjelenítőn akár a látogató által önállóan kezelhető rendszerrel végezve könnyen áttörhetjük a kiállító és látogató között lévő "kommunkiációs falat" – így biztos a siker. Választhatunk kevésbé hagyományos, még hatékonyabb formákat is, épülhet a rendszer a látogatókat hosszabb időre lekötő és megmozgató interaktív kvízjáték, memóriajáték alapjaira. Így a játékosoknak és a nézőközönségnek egyszerre prezentálhatjuk mondanivalónkat.

QTVR – Interaktív Körpanoráma (Apple QuickTime Virtual Reality):
A multimédiás alkalmazások talán legelőremutatóbb fejlődési iránya a látszatvalóság. A technológiában kvázi szabványnak számító, az Apple cég kifejlesztette rendszer eddig elképzelhetetlen jelenlétélményt nyújt. Alapvetően két fő alkalmazási területe van: tárgyak és terek vizualizációja. Segítségével aprólékosan bemutathatunk egy tárgyat, azt szabadon körbeforgathatjuk, ráközelíthetünk részleteire. Megtekinthetünk egy belső vagy külső teret akár 360 fokban, tetszés szerint körbefordulva minden irányban és interaktívan közlekedve a helyek között. Nem igényel speciális eszközöket a számítógépben. 3 dimenziós modellezés eszközeivel a lehetőségek korlátlanok.

Interaktív multimédiás kioszk (érintőképernyős nyilvános terminál):
A leghatékonyabb információszolgáltató alkalmi, eladáshelyi vagy nagy mennyiségű információszolgáltatásra. Rendezvényeken, bolthálózatban, nagy ügyfélforgalmú helyeken szolgálhatja a pontos és gyors informálást, tájékozódást. A multimédiás eszközökkel megvalósított, igény szerinti fizikai megjelenésű információforrás fáradhatatlan és tévedhetetlen alkalmazottként szolgálja ki a hozzá forduló érdeklődőket, akár kiállítási információs rendszer, akár termékismertető vagy reklám és szórakoztató szerepe van. A felhasználók interaktív módon juthatnak a szükséges információkhoz.

CBT – WBT (Computer/Web Based Training – Számítógép/Internet alapú oktatás):
A gyors fejlődés még gyorsabb tanulást követel attól, aki talpon szeretne maradni a versenyben. A számítógép alapú oktatás (CBT) gyors, rugalmas és költséghatékony módja pl. az alkalmazottak kiképzésének, melyet akár az Interneten is elérhetővé tehetünk (WBT). Ezzel a módszerrel 25-50 százalékkal rövidebb elsajátítási időt és jelentős költségcsökkenést érhetünk el bármely oktatási feladatunkban. A multimédiás eszközök alkalmazásával demonstratív és intenzív, önálló és felelősségteljes hozzáállásra szoktató oktatóprogramokat készíthetünk, melyek aktív részvételre serkentik a résztvevőket. Egy ilyen rendszerrel kötetlen időbeosztású, egyéni haladási ütemű, helyfüggetlen oktatási programot valósíthatunk meg, folyamatos adaptív teszteléssel és mindig naprakész tananyaggal.

3 dimenziós modellezés és animáció:
A technika fejlődése új eszközzel gazdagította a multimédia tárházát a 3 dimenziós modellezés és animáció lehetőségével. Nincs akadálya még nem létező tárgyakat, elképzelt vagy elérhetetlen helyeket realisztikus kinézetben prezentálni, vagy csak arculati elemeket térbe helyezni és szabadon mozgatni. Például csak papíron létező új termékünket már minden oldalról körüljárhatóan (QTVR segítségével) mutathatjuk be az érdeklődőknek. Ezzel a technológiával készítünk a reklám- és filmipar számára különleges hatásokat, effekteket, főcímeket, 3 dimenziós arculati elemeket, filmrészleteket. A látványtervezésben, filmkészítésben egyedülálló lehetőségeket biztosító eszköz. A 3 dimenziós animáció a multimédián belül, de önállóan mozgóképformátumban és ennek hordozóin is megjelenhet (pl. VHS, SVHS, BETA, DigitalBeta, DV/DVCAM, DVD, VCD). Néhány további alkalmazási példa:
   • Reklámfilm
   • Műsorfőcím
   • Ismeretterjesztés
   • Inzertek
   • Építészet, belsőépítészet
   • Oktatófilm
   • Ipari formaterv

Élő adatbázis-kapcsolat:
Különlegesen látványos megjelenést adhatunk multimédiás prezentációnk száraz adatainak, grafikonjainak a 3 dimenziós modellezés és animáció használatával. A dinamikusan változtatható adatok alapján akár a felhasználó szeme előtt kialakuló térbeli, árnyékolt és tükröződő diagrammokat generálhatunk. Ezzel a technikával a prezentációnk akár internetes megjelenése forradalmian új vizuális világot kap.

Egyéb szolgáltatásaink:
   • Képernyővédő
   • Rendezvényszervezés
   • Design-, arculattervezés
   • Videó vágás, klipp készítés
   • Multimédiával kapcsolatos tanácsadás
   • Projektor, számítógép, hangrendszer, plazma TV értékesítés ill. kölcsönzés
   • Stand tervezés, kivitelezés, építés


(c) exon 2002    info@exon.hu